<p>Press</p>
<p>Press</p>
<p>Press</p>
<p>Press</p>
20191016_LVZ_DNN_GRO_HP_11 <p>Press</p>
<p>Press</p>
<p>Press</p>
Delo, 30.05.2024, Nina Skumavc. "Beatrice Moumdjian: Obnova praznine. Najdišča in čarobna mesta", Ljubljana, SI <p>Press</p>
<p>Press</p>
<p>Press</p>
<p>Press</p>
<p>Press</p>
"Darf man sagen, dass die zweite Zweite, Beatrice Schütt, nicht nur eine Frau ist, sondern auch noch ihre armenischen Wurzeln ergründet? Da es Verena Tintelnot in der Begründung der Jury erwähnte, ist es wohl legitim. Die Suche nach der Herkunft der in Bulgarien geborenen, in Berlin aufgewachsenen Künstlerin ist sowieso Thema der ausgestellten Arbeit. Sie selbst betont im Begleitheft das „Ausgraben und Kontextualisieren der eigenen Geschichte“. Konkret stellt sich das bei ihr in Tafeln mit Aus schnitten von Gegenständen der häuslichen Einrichtung dar, sortiert nach Generationen. Das Verschwinden spezifischer ethnischer Merkmale ist dabei offensichtlich Ab sicht, auch wenn es dem Anliegen zu widersprechen scheint." Barnim_Echo_060221.jpg

.Local press articles about Magic City at Galerie Bernau in February - March 2021.

.One page spread about Magic City in Libération, 28.07.2021.
Commissioned by Laure Troussière.

.Preview for my work Forensic Excavations Inventory or The Total Deconstruction of an Armenian Family the exhibition made for the exhibition Kunst im Untergrund / Art in the Underground by the neue Gesellschaft für bildende Kunst and 2019 interview with co-curator Gabriela Seith of the nGbK project https://upinarms.ngbk.de/entrancepage-en/">Up in Arms mentioning my works.

.Jury statements made for Sachstandsdokumentation (Nr. 0617 - 0918) / Int. title: Documentation Report (No. 0617 - 0918)

Arquiteturas Film Festival, 2021, Lisbon, Portugal: “State surveillance is a very pertinent topic and this film addresses it as an act of self-expression. A cinematic experience where the body becomes a device to register the space around it. Atmospheric, beautiful and timeless images and colors and the absence of sound contribute to the film’s magic.”
Peter Haueis, The Viral City, Goethe Institut Montréal: “Documentation, Observation, Surveillance. Monitoring public spaces, buildings, people. Beatrice Moumdjian visits empty urban spaces where cameras are looking into the void that is left behind the people that are in lockdown. What are they looking at, when everybody is at home?”