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Forensic Excavations Inventory</p>
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DEUTSCH 'Das Projekt 'FORENSIC EXCAVATIONS INVENTORY or: The Total Deconstruction of an Armenian Family', zeigt sich in Bildbearbeitungen, unterschiedlichen Praesentationen und einem geplanten Buch. Die Kuenstlerin untersucht insgesamt 145 Bilder aus dem privaten Archiv ihrer Familie, Ueberlebende des Voelkermordes an den Armeniern ab 1915 im damaligen Osmanischen Reich. Die Bilder zeigen Motive aus Osteuropa, besonders private Orte in Sofia, Varna und Berlin. Die Bilder aus drei Generationen zeigen zunaechst unspektakulaere Aufnahmen des Familienalltags, dem Weihnachtsfest und anderen Festtagen sowie Portraets. In einer akribischen Arbeit hat Beatrice P. Schuett die Bilder eingescannt, analysiert und in jedem Bild solche Gegenstaende und Bildbereiche freigestellt, die fuer sie eine Bedeutung haben oder bekommen koennten. Da in einigen Bildern die Gegenstaende halb verdeckt sind, kommt es teils zu abstrakten Formen, die durch das Wissen der Kuenstlerin erweitert werden: Kurze Saetze zu der Verwendung oder Provenienz stehen unter den ausgeschnittenen Formen der Gegenstaende und bringen auf beschreibende, teils auch humorvolle Weise den Hintergrund nach vorne. Hier trifft man auf Objekte, in denen sich der Weg der Familie zeigt: ein Brot aus Bulgarien, ein Weihnachtsbaum aus der DDR, oder ein Teller, der die Reise mitgemacht hat und an allen Orten vorkommt. Mit Roland Barthes koennte man sagen, dass in dieser Arbeit ein Spiel zwischen 'Punctum' und 'Studium' stattfindet: Je mehr wir der Analyse des in den Bildern Verborgenen zusehen, desto mehr wird uns die Umgebung vertraut und trifft uns im naechsten Bild als Erinnerung. Der im Titel benannte Prozess einer 'totalen Dekonstruktion' dient gleichsam dazu, die vor der gewaltsamen Zerstoerung gerettete familiaere Erinnerung zu bewahren. Exemplarisch wird deutlich, was Erinnerung ist, was kontextualisiert werden kann, aber auch was als Luecke bleibt - und als fortlaufende Ausgrabung eine offene Form erhaelt.'

Clemens v. Wedemeyer, 2018

ENGLISH
'The complete Forensic Excavations Inventory consists of 145 family photos of three generations of descendents of survivors of the Armenian Genocide, in which Germany was considerably involved, in the former Ottoman Empire. My grandmother, generation 1, my mother, generation 2 and I, generation 3. My great-grandmothers, generation 0, and other family members make guest appearances.
This collection of photos is, to my knowledge, the only one in the possession of this part of the family, everything else was given or thrown away.

Each of these photos I deconstruct digitally and write something about every single item depicted in them. The textual description is a means for me to identify the extracted objects and subjects by their form ('TV set', 'wall') and make them discernible in a double sense: repetition and the nominal indication of the just seen opens an inbetween level that enables me to express something of the inexpressable and ambiguous.

The void that emerges not only through the extraction of the items but also through the not written and not remembered fulfills this task also, or should fulfill it.

The 'total deconstruction' of these photos gives me the tool of a controlled, and constructed, telling of a story, with which I can examine the circumstances of my biography for its structures and foundations.
This narrative, the beginning of which I situate before my birth, does not make any claims of being complete, and does actualize where required, when I gain a new perspective on a photograph.

I was born in Sofia, in Bulgaria, and grew up, after the wall fell, in the former eastern part of Berlin. We weren't part of the Armenian community. The tradition of the double identity, the changed name under false pretences and the altered identity, even personality, does occur in our family structurally with regularity. The biographical interpretations and familiar circumstances are embedded in the photos and lie, before the deconstruction begins, hidden, because they are not yet labeled. One one hand the photos represent commonplaces ('children's birthday', 'christmas'), but on the other hand they also give some indication of
general interpretable and debatable markers: social class, origin, occupation, eating habits, trends, contemporary history, religion etc.'

Beatrice Schuett, 2018

.last photo: Alexander Pannier, 2017

.compare also the work Magic City